Mina handikapps

Jag är en pojke som har lite lösa skruvar i skallen. Jag fungerar inte normalt. Jag har vissa handikapps som jag lever tillsammans med varje dag. Några av dem är...

Jag kan inte längre lyssna på en bra låt och njuta av de vackra tonerna. Jag måste analysera hur låten är gjord och mixad. Hur har de mixat synthen? Hur mycket reverb är pålagt? Vilka inställningar har de användt sig av.. m.m.

Jag ser en människa med snyggt hår. En frisyr jag själv vill ha. Måste analysera hur han har klippt sig. Vart är det kortast? Hur har de klippt där? Hur är det på andra sidan? Sedan går jag slaviskt  igenom prodceduren i huvudet vilket resulterar i att jag glor på det stackars offret vars frisyr jag blivit besatt av.

En annan jobbig sak är om man verkligen inte får titta på någon. Det kan vara att man inte vill bli sedd av personen eller båda inblandade har någon slags tvist eller något. Men ändå måste jag titta. Om jag verkligen inte får, så måste jag. Jag måste se om den personen tittar. stört. Det värsta är om man sitter så att man ser personen i matsalen i skolan eller något.

Om jag går på vägen och möter en lastbil är jag nästan alltid beredd att kasta mig åt sidan ner i diket. Tänk om människan bakom ratten är påverkad eller psykiskt sjuk och kommer, i sista sekund, mangla ner mig medan han skrattar.



Min pappa brukar säga. Ja, om man inte har så stora problem så får man väl skaffa sig några...

Kommentarer
Postat av: Dinow

Okei, takk. Men det ser ut som om vi skal til Copenhagen :)

2010-05-31 @ 10:16:09
URL: http://dinow.blogg.no
Postat av: Mattias Abulu

Hahah, lägg av. Jag har exakt samma tankar på sista punkten, fast med alla fordon. Om gångvägen är liksom exakt brevid bilvägen så får jag panik när jag hör en bil brumma bakom mig. JAG KAN JU BLI PÅKÖRD FÖR FAN!

2010-05-31 @ 20:34:12
URL: http://mattiasabulu.blogg.se/
Postat av: Guro

Hahah, kjenner meg igjen i mye av det der..

2010-05-31 @ 21:18:58
URL: http://guro93.blogg.no
Postat av: Jonas

hahahaha! Ja gud sådär kan de ju vara ibland va;D känner igen mig själv i de där med lastbilen. Man vet ju aldrig va de kan vara för dåre som sitter bakom ratten!

2010-06-01 @ 13:21:32
URL: http://mrj.blogg.se/
Postat av: emma

haha känner igen mig i det där med att man inte kan lyssna på låtar längre utan att analysera dom ;)

2010-06-01 @ 23:46:11
URL: http://emzgoesmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0