Päls

(alla uppgifter & annat finns att läsa på de olika peta fur sidorna)

Nu väcktes denna fråga en än gång i liv inom mig... Något av de värsta man kan göra eftersom man ger sig på varelser som inte kan försvara sig. Jag pratar om pälsindustrin. Många vet inte hur det går till och tänker bara att det är snyggt eller så ignorerar de eftersom det är bekvämare och "bara jag slipper se det så är det lugnt", "nej, jag vill inte se.. det ser så äckligt ut" eller "men det är ju mode". Mode? Om någon slet av din syrras hår medan hon levde och var fullt medvetande och sydde fast det på en jacka skulle du ändå gå runt med det eftersom det är "mode"? Jo, det är faktiskt samma sak bara det att djuren inte kan försvara sig. Folk bryr sig bara när något händer deras närmaste, då reagerar man, annars ser man genom fingararna. Jag kan inte ens prata om detta för jag blir så förbannad så att jag inte får ur mig något att säga.

Man knör in djur i en bur lika stor som en micro, där de inte ens kan röra sig.
Djurens päls slits av medan de är levande, om de gör motstånd håller de dom i svansen och slår in dom i väggen eller stampar på huvudet. När de sedan har dragit av allt som är värt något slänger de djuret, som man nu bara kan se blodigt rött kött på och delar av skelettet, de slänger de i en hög bland de andra som mött samma öde. Hjärtat slår ca. 15 min efter detta tills de tillslut har plågats ihjäl.

Detta förekommer även i Sverige!

Jag har en liten video till er, ni som stödjer detta. Se och njut.
Ni har det ju faktiskt på er egen kropp.






Kommentarer
Postat av: Kryckan

stackars djur, jag älskar djur.

2009-10-31 @ 15:19:29
URL: http://kryckaan.blogg.se/
Postat av: Maya

Läskigt, jag skrev nyligen en krönika om det här i skolan. Jag menar, jag tycker det är snyggt med päls - men det är snyggare med fuskpäls än med riktig päls!

Aaaah, jag blir så arg när folk kommer med en rävpäls runt halsen eller något sånt. BLÄ!

2009-10-31 @ 17:37:33
URL: http://sjoman.blogg.se/
Postat av: hemlig ponny

http://petswhowanttokillthemselves.com/page/3

2009-11-01 @ 15:33:09
Postat av: tobie svarar:

hemlig ponny - ahahahah

2009-11-02 @ 23:33:46
Postat av: tobie svarar:

Maya: ja, det blir jag med! vad är felet på fuskpäls?

2009-11-02 @ 23:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0