Natttankar - acting classes



Så...nu har jag laddat upp med min lilla obligatoriska skål med mjölk och flingor. Det enda som fattas nu är en varm toastmacka med smält ost, skinka och tomat på. Först då är natten komplett. Nattdjur som jag är sitter jag och letar skolor, kurser och utbildningar. Jag har kommit på att jag måste ägna mig åt ett av alla mina kall, skådespeleriet. Jag vill fortsätta min utbildning för att lära mig mer. Mer meeer. Jag letar efter acting classes. Som ni förstår ska de alltså vara på engelska. Någon av er som vet några bra kurser eller skolor som ni kan rekommendera? Vet att det finns längst ner i vårt land. Men det är åt fel håll. Vill uppåt eller utomlands. Såklart skulle jag helst dra till Los Angeles eller New York, men då måste jag jobba först för att samla på mig en liten resebudget. Jag vill ägna mitt liv åt konsten. Tror jag fått den sidan av min estetiska hippiemamma som ägnat hela hennes liv åt musiken. Hur jag än vrider och vänder på mig själv är det alltid till det jag kommer tillbaka till. Jag skulle vilja medverka i en sådan där konstig fransk svartvit film som till ytan inte handlar om någonting. Men när man skrapar lite med nageln hittar man budskapet som dolt sig djupt där nere. Något att titta på. Något att förmedla.

Kommentarer
Postat av: patricia

vad snygg du är, älskar verkligen din blogg :)

2010-07-05 @ 13:36:17
URL: http://patriciabjorkstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fin bild, och hemskt fint skrivet. Förstår hur du känner. Det är många funderingar hit och dit nu efter studenten. Själv har jag sjuk beslutsångest. Men jag vet i alla fall, precis som du, att jag vill ägna mitt liv åt konsten. Och att jag vill se världen. Helst.



Hoppas du hittar någon utbildning som passar! :)

2010-07-05 @ 13:58:48
URL: http://jennupai.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0